Persondatapolitik


Indledning

Waterlogic respekterer dit privatliv og ønsker at beskytte dine personlige data.

Denne Persondatapolitik beskriver, hvilke typer oplysninger vi indsamler om dig, når du besøger vores websteder eller som vi ellers får direkte fra dig eller fra en tredjepart, hvordan vi anvender disse oplysninger, og i hvilke tilfælde, vi deler dine oplysninger. Persondatapolitikken kan blive ændret fra tid til anden, så kontroller politikken regelmæssigt.

Vores hjemmeside, produkter og tjenester er ikke beregnet til børn, og vi indsamler ikke bevidst data om børn.

Til Persondatapolitikkens formål betyder udtrykket "personlige data" alle oplysninger, der identificerer dig eller hvor du kan identificeres, når de kombineres med andre oplysninger.

1. Vigtige oplysninger, og hvem vi er

Dataansvarlig

Waterlogic består af forskellige juridiske enheder, som kan findes her. Persondatapolitikken er udstedt på vegne af Waterlogic Group, så når vi nævner "Waterlogic", "vi", "os" eller "vores" i denne Persondatapolitik, henviser vi til det relevante selskab i Waterlogic Group, der har ansvaret for behandlingen af dine data. Waterlogic Holdings Limited er dataansvarlig for denne hjemmeside.

Vi har udpeget en datasikkerhedsmanager, der er ansvarlig for at føre tilsyn med denne persondatapolitik. Hvis du har spørgsmål vedrørende denne persondatapolitik, herunder eventuelle anmodninger om udøvelse af dine rettigheder, bedes du kontakte vores datasikkerhedsmanager ved hjælp af de oplysninger, der er anført nedenfor.

Kontaktoplysninger

Fulde navn på juridisk enhed: Waterlogic DK, filial af Waterlogic Norge AS

Titlen på datasikkerhedsmanager: Sales Manager

E-mailadresse: gdpr@waterlogic.dk

Postadresse:
Lene Haus Vej 10
7430 Ikast
Danmark

Du har ret til til enhver tid at indgive klage til Datatilsynet. Vi vil dog sætte pris på muligheden for at behandle din klage, inden du skriver til dem, så kontakt venligst os i første omgang.

Ændringer i persondatapolitikken og din pligt til at oplyse os om ændringer

Denne version blev sidst opdateret den 22/05/2018.

Det er vigtigt, at de personlige data vi opbevarer om dig, er korrekte og aktuelle. Hold os informeret, hvis dine personlige oplysninger ændrer sig i løbet af dit forhold til os

Links til tredjeparter

Hjemmeside kan indeholde links til tredjepartswebsteder, plug-ins og programmer. Hvis du klikker på disse links eller aktiverer forbindelserne kan give tredjepart tilladelse til at indsamle og udveksle oplysninger om dig. Vi har ikke kontrol over disse tredjeparters websites og er ikke ansvarlig for deres persondatabehandling. Når du forlader vores website, opfordrer vi dig til at læse persondatapolitikken for alle websteder, du besøger.

2. Data, vi indsamler om dig

I forbindelse med at vi driver vores virksomhed, kan vi indsamle, bruge, gemme og overføre forskellige former for personoplysninger om dig, som vi har sammenfattet som følger:

  • Identitetsdata omfatter, fornavn, efternavn, brugernavn eller lignende id, titel og fødselsdato.
  • Kontaktdata omfatter arbejdsadresse, e-mailadresse og telefonnumre.
  • Økonomiske data omfatter bankkonto og betalingskortoplysninger.
  • Transaktionsdata omfatter oplysninger om betalinger til og fra dig og andre oplysninger om produkter og tjenester, du har købt hos os herunder korttypen brugt til en bestemt transaktion (men ikke andre kortoplysninger).
  • Tekniske data og brugsdata omfatter oplysninger om, hvordan du får adgang til og bruger vores websites såsom din internet protocol (IP) adresse, dine logindata, browsertype og -version, tidszoneindstilling og placering, browser-plug-intyper og -versioner, operativ system og platform og anden teknologi på de enheder, du bruger til at få adgang til vores websites, de sider du har besøgt på vores hjemmesider og links, du har fulgt på dem
  • Profildata omfatter dit brugernavn og adgangskode, indkøb eller bestillinger foretaget af dig, din jobtitel, din arbejdsgiver, dine interesser, præferencer, feedback og undersøgelsessvar.
  • Ansættelsesrelaterede data omfatter din nuværende og tidligere arbejdsmæssige erfaring, kvalifikationer, færdigheder, interesser og eventuelle andre oplysninger, som du oplyser i forbindelse med en ansøgning om en rolle hos Waterlogic.
  • Marketings- og kommunikationsdata omfatter dine præferencer for modtagelse af markedsføringsmateriale fra os og dine kommunikationspræferencer.

Vi indsamler, bruger og deler aggregerede data såsom statistiske og demografiske data til alle formål. Aggregerede data kan stamme fra dine personoplysninger, men betragtes ikke juridisk som personlige data, da disse data hverkendirekte eller indirekte afslører din identitet. Vi kan f.eks. aggregere dine tekniske data for at beregne procentdelen af brugere, der har adgang til en bestemt funktion på websitet. Hvis vi kombinerer eller sammenkobler aggregerede data med dine personlige data, så de direkte eller indirekte kan identificere dig, behandler vi de kombinerede data som personlige data, der vil blive anvendt i overensstemmelse med denne persondatapolitik.

Vi indsamler ingen særlige kategorier af persondata om dig (dette omfatter oplysninger om din race eller etniske oprindelse, religiøse eller filosofiske overbevisninger, seksuelle forhold, seksuel orientering, politisk overbevisning, fagforeningsmæssigt tilhørsforhold, oplysninger om dit helbred eller genetiske eller biometriske data). Vi indsamler heller ikke oplysninger om straffedomme eller lovovertrædelser.

3. Hvordan indsamles dine personlige data?

Vi bruger forskellige metoder til at indsamle data fra og om dig, herunder gennem:

  • Direkte interaktioner. Du kan give os dit navn og kontaktoplysninger, enten personligt eller ved at udfylde blanketter, eller ved at kommunikere med os via post, telefon, e-mail, sociale medier eller andet. Dette inkluderer personlige data, du opgiver, når du:
    • bestiller vores produkter eller tjenester;
    • mødes med en af vores medarbejdere;
    • deltager i et arrangement, som vi har arrangeret;
    • udfylder en formular på vores hjemmeside hvor beder os om at kontakte dig;
    • tilmelder dig vores publikationer;
    • anmoder om, at der sendes markedsføringsmateriale til dig;
    • deltager i en konkurrence, reklame eller undersøgelse;
    • indgiver ansøgning om en rolle hos Waterlogic; eller
    • indgiver klage eller giver os feedback.
  • Automatiserede teknologier eller interaktioner.Når du interagerer med vores website og callcentre, kan vi automatisk indsamle teknisk data om dit udstyr, browsinghandlinger og -mønstre. Vi indsamler disse personlige data ved brug af cookies og lignende teknologier. Vi kan også modtage teknisk data om dig, hvis du besøger andre hjemmesider med vores cookies. Se venligst vores Cookiepolitik for flere oplysninger.
  • Tredjeparter eller offentligt tilgængelige kilder. Vi kan indhente personlige data om dig fra tredjeparter som anført nedenfor:
    • Tekniske Data fra følgende parter:
      (a) analytikudbydere;
      (b) annonceringsnetværk, og
      (c) informationssøgningsudbydere.
    • Identitets- og kontaktoplysninger fra datamæglere eller aggregatorer.
    • Identitets- og kontaktoplysninger fra offentligt tilgængelige kilder såsom Companies House.
    • Beskæftigelse, identitet og kontaktdata fra tredjepart rekrutteringsbureauer.

4. Sådan bruger vi dine personlige data

Vi vil kun bruge dine personlige data, når det er lovligt. Oftest vil vi bruge dine personlige data i følgende tilfælde:

  • Når det er nødvendigt for at varetage vores legitime interesser (eller en tredjeparts), og vi har vurderet, at dine interesser og grundlæggende rettigheder ikke tilsidesætter disse interesser.
  • Når vi skal overholde retlige eller administrative forpligtelser.

Generelt er vi ikke afhængige af samtykke som retsgrundlag for behandling af dine personlige data. Du har ret til at fravælge at modtage markedsføring til enhver tid ved at kontakte os.

Formål, hvortil vi bruger dine personlige data

Vi har nedenfor i tabelformat, skitseret en beskrivelse af alle de måder, vi planlægger at bruge dine personlige data på, og hvilke af retsgrundlagene, vi baserer brugen på. Vi har desuden afdækket vores legitime interesser, hvor det er relevant.

Bemærk, at vi kan behandle dine personlige data baseret på mere end ét juridisk grundlag afhængigt af det konkrete formål, hvortil vi anvender dine data. Kontakt os hvis du vil vide mere om de specifikke juridiske grundlag, som vi baserer os på til behandling af dine personlige data, når der er angivet mere end et i nedenstående tabel.

Formål/aktivitet Type data Juridisk grundlag til behandling herunder grundlag af legitim interesse

Til at administrere vores samarbejde med dig og din virksomhed, der omfatter:

(a) Behandling og levering af ordrer;

(b) Styring af betalinger, gebyrer og afgifter;

(c) opkrævning og inddrivelse af gæld til os;

(d) behandling af dine forespørgsler og klager;

(e) underrette dig om ændringer af vores betingelser eller persondatapolitik;

(f) når du bliver bedt om at skrive en anmeldelse eller deltage i en undersøgelse.

(a) Identitet

(b) Kontakt

(c) Finansiel

(d) Transaktion

(e) Profil

(f) Markedsføring og kommunikation

(a) Nødvendigt for at varetage vores legitime interesser (for at administrere vores kunderelationer og kunne levere vores produkter og tjenester, for at inddrive gæld)

(b) For at overholde en retlig forpligtelse

Til at administrere og beskytte vores virksomhed og denne hjemmeside (herunder fejlfinding, dataanalyse, test, vedligehold, support, rapportering og hosting af data)

(a) Identitet

(b) Kontakt

(c) Teknisk og brug

(a) nødvendige for at varetage vores legitime interesser (for at drive vores virksomhed, administration og IT-tjenester, netværkssikkerhed, for at forhindre bedrageri og i forbindelse med en virksomhedsomstrukturering eller omstrukturering af koncern)

(b) For at overholde en retlig forpligtelse

Til at levere relevant hjemmesideindhold og reklamer til dig og måle og forstå effektiviteten af de annoncer, der vises til dig

(a) Identitet

(b) Kontakt

(c) Markedsføring og kommunikation

(d) Teknisk og brug

(e) Profil

Nødvendigt for at varetage vores legitime interesser (til at studere, hvordan kunderne bruger vores produkter/tjenester, til at udvikle dem, udvikle virksomheden og informere vores markedsstrategi)

Til at bruge data-analyser til at forbedre vores hjemmeside, produkter/tjenester, markedsføring, kunderelationer og oplevelser

(a) Teknisk og brug

Nødvendigt for at varetage vores legitime interesser (til at definere kundetyper til vores produkter/tjenester, til at holde vores hjemmeside opdateret og relevant, udvikle virksomheden og informere vores markedsstrategi)

anbefalinger til dig om varer eller tjenester, der kan være af interesse for dig

(a) Identitet

(b) Kontakt

(c) Teknisk og brug

(d) profil

Nødvendigt for at varetage vores legitime interesser (at udvikle vores produkter/tjenester og udvikle vores virksomhed)

Til at behandle din ansøgning om en rolle hos Waterlogic

(a) Identitet

(b) Kontakt

(c) Beskæftigelse

(a) nødvendigt for at varetage vores legitime interesser (for at overveje din ansøgning om en rolle hos Waterlogic)

(b) udførelsen af en kontrakt med dig

(c) Nødvendig for at overholde en retlig forpligtelse

Marketing

Vi bestræber os på at give dig mulighed for at vælge vedrørende markedsføring og reklame.

Vi kan bruge dine tekniske data til at danne os en opfattelse af, hvad vi tror, du ønsker, eller har brug for, eller hvad der kan være af interesse for dig. Det er sådan vi bestemmer hvilke produkter, ydelser og tilbud, der kan være relevante for dig.

Du vil modtage markedsføringsmateriale fra os, hvis du har anmodet om oplysninger fra os eller købt varer eller tjenester fra os, eller hvis du giver os dine personlige oplysninger, når du deltager i en konkurrence eller tilmelder dig et tilbud og, du ikke har fravalgt at modtage markedsføring.

Fravalg

Du kan til enhver tid bede os eller tredjeparter om at stoppe med at sende dig markedsføringsmateriale ved at følge "frameld"-links på alle markedsføringsbeskeder, vi har sendt til dig, eller ved at kontakte os på et hvilket som helst tidspunkt.

Cookies

Vores hjemmeside bruger cookies og lignende teknologier til at skelne dig fra andre brugere af vores hjemmeside. Dette hjælper os med at give dig en god oplevelse, når du surfer på vores hjemmeside og giver os mulighed for at forbedre vores hjemmeside. Derudover kan vi bruge teknologierne til at registrere din færden på internettet og til at vise målrettede annoncer til dig på tredjepartswebsites og sociale medieplatforme baseret på dine præferencer og interesser.

Du kan indstille din browser til at afvise alle eller nogle browser cookies eller til at advare dig, når websteder indstiller eller bruger cookies. Hvis du deaktiverer eller nægte cookies, skal du være opmærksom på, at nogle dele af hjemmesiden kan være utilgængelige eller ikke fungere rigtigt. For mere information om de cookies vi bruger, se www.purezza.dk/cookies-policy/.

5. Videregivelse af dine personlige data

Vi deler måske dine personlige data med parterne, der er anført nedenfor med de formål, der er angivet i tabellen i punkt 4 ovenfor:

  • Andre selskaber i Waterlogic Group.
  • Vores tredjepartsudbydere som udfører funktioner på vores vegne i forbindelse med driften af vores forretning, såsom IT-serviceleverandører og systemadministratorer, tredjeparter som er vært for og administrerer data, leverer vores produkter og tjenester, foretager reference- og strafferegisterkontrol af kandidater på vores vegne osv.
  • Professionelle rådgivere herunder advokater, banker, revisorer og rådgivere indenfor bankvirksomhed, jura, forsikring og regnskab.
  • Vores tredjepart reklamepartnere for at annoncere produkter til dig på tredjeparts hjemmesider, som er skræddersyet til netop dine præferencer og sandsynlige interesser.
  • Vores tredjepart analytikpartnere til at analysere trafikken på webstedet og forstå kundernes behov og tendenser.
  • Tredjeparter, hvis det er påkrævet ved lov, eller hvis vi mener, det er nødvendigt for at: (a) opfylde et krav fra regering eller tilsynsmyndighed; (b) overholde kravene i loven eller en retslig procedure; (c) at beskytte og forsvare vores rettigheder eller ejendom, vores websites eller kunder.
  • Tredjeparter, til hvem vi kan vælge at sælge, overdrage, eller fusionere dele af vores forretning eller vores aktiver med. Alternativt kan vi måske forsøge at erhverve andre virksomheder eller fusionere med dem. Hvis der sker en forandring i vores forretning, så kan de nye ejere bruge dine personlige data på samme måde som er anført i denne persondatapolitik.

Vi kræver, at alle parter respekterer sikkerheden omkring opbevaring af dine personlige data, og at de skal behandles i overensstemmelse med lovgivningen. Vi tillader ikke at vores tredjepartsudbydere anvender dine personlige data til egne formål og tillader kun at de behandler dine personlige data til bestemte formål og i overensstemmelse med vores instruktioner.

6. Internationale overførsler

Dette afsnit gælder, når du opholder dig i EU.

Vi kan videregive dine personlige data indenfor Waterlogic Group. Det vil indebære overførsel af dine data uden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS).

Vores tredjepart-serviceudbydere kan være baserede uden for EØS, så deres behandling af dine personlige data vil indebære en overførsel af data uden for EØS.

Når vi overfører dine personlige data uden for EØS, sikrer vi en tilsvarende grad af beskyttelse, som sikrer mindst én af følgende garantier:

  • Vi vil kun videregive dine personlige data til lande, som Europa-Kommissionen anser for at have et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau vedrørende personlige data. For yderligere oplysninger, se Europa-Kommissionen: Tilstrækkeligt beskyttelsesniveau for personlige data i lande uden for EU.
  • Hvis vi anvender visse serviceudbydere kan vi benytte særlige kontrakter, der er godkendt af Europa-Kommissionen, der giver samme beskyttelse af personlige data som i Europa. For yderligere oplysninger, se Europa-Kommissionen: Standardkontrakter til overførsel af personlige data til tredjelande.
  • Når vi bruger udbydere i USA, kan vi overføre data til dem, hvis de er en del af Privacy Shield (Beskyttelse af privatlivets fred), som kræver, at de yder samme beskyttelse af personlige data, der deles mellem Europa og USA. For yderligere oplysninger, se Europa-Kommissionen: EU-US Privacy Shield.
  • Kontakt os venligst, hvis du ønsker yderligere oplysninger om de specifikke ordninger vi anvender, når vi overfører dine personlige data uden for EØS.

7. Datasikkerhed

Vi har indført passende sikkerhedsforanstaltninger for at forhindre, at dine personlige data mistes ved et uheld, bruges eller anvendes på en uberettiget måde, ændres eller videregives. Desuden begrænser vi adgangen til dine personlige data til de medarbejdere, repræsentanter, kontrakttagere og andre tredjeparter, der har forretningsmæssigt brug for dem. De vil kun behandle dine personlige data iht. vores instruktioner og, de er underlagt tavshedspligt.

Vi har etableret procedurer til at håndtere enhver mistanke om krænkelse af personlige data og giver dig og eventuelle relevante tilsynsmyndigheder besked om krænkelser, når vi er juridisk forpligtede hertil.

8. Dataopbevaring

Hvor længe bruger vi dine personlige data?

Vi tilbageholder kun dine personlige data så længe det er nødvendigt for at opfylde formålet, hvortil de blev indsamlet herunder for at opfylde eventuelle juridiske, regnskabsmæssige- og indberetningskrav.

For at fastlægge en passende opbevaringsperiode for personlige data, betragter vi mængden, arten og de personlige datas følsomhed, den potentielle risiko for skade fra uautoriseret brug eller videregivelse af dine personlige data, formålet med at behandle dine personlige data og om vi kan nå de mål gennem andre midler, samt de gældende lovkrav.

Du kan bede om oplysninger om opbevaringsperioder for forskellige aspekter af dine personlige data ved at kontakte os.

I nogle tilfælde kan du bede os om at slette dine data: se nedenfor for yderligere information.

I nogle tilfælde kan du anonymisere din personlige data (så de ikke længere kan forbindes til dig) til forskning eller statistiske formål, hvorved vi kan bruge disse oplysninger i det uendelige uden yderligere varsel til dig.

9. Dine lovbestemte rettigheder

Hvis du befinder dig i EU har du ret til at:

Anmode om adgang til de personlige data (almindeligt kendt som " den registreredes adgang til oplysninger"). Dette giver dig mulighed for at modtage en kopi af de personlige data, vi har om dig, samt til at kontrollere, om de behandles i overensstemmelse med loven.

Anmode om korrektion af de personlige data, vi opbevarer om dig. Dette gør det muligt at få eventuelle ufuldstændige eller unøjagtige data, vi opbevarer om dig, rettet, selvom vi muligvis vil kontrollere nøjagtigheden af de nye data, som du videregiver til os.

Anmode om sletning af dine personlige data. Dette giver dig mulighed for at bede os om at slette eller fjerne personlige data, hvor der ikke er nogen god grund til, at vi fortsætter med at behandle dem. Du har også ret til at bede os om at slette eller fjerne dine personlige data, når du har gjort brug af din ret til at gøre indsigelse mod behandling (se nedenfor), hvis vi har behandlet dine oplysninger ulovligt eller, når vi skal slette dine personlige data for at overholde lokal lovgivning. Bemærk dog, at vi måske ikke altid kan efterkomme din anmodning om sletning på grund af særlige juridiske grunde, som du vil blive informeret om, på tidspunktet for din anmodning, hvis det gør sig gældende.

Indsigelse mod behandling af dine personlige data, når vi handler ud fra legitim interesse (eller en tredjeparts legitime interesse), og der er noget i netop din situation som gør, at du ønsker at modsætte dig behandlingen på dette grundlag, da du føler den påvirker dine grundlæggende rettigheder og friheder. Du har også ret til at protestere, når vi behandler dine personlige data til markedsføringsformål. I visse tilfælde kan vi vise, at vi har vægtige legitime grunde til at behandle dine oplysninger, der tilsidesætter dine rettigheder og friheder (undtagen i tilfælde af direkte markedsføring).

Anmode om begrænsning af behandling af dine personlige data. Dette giver dig mulighed for at bede os om at standse behandlingen af dine personlige data i følgende scenarier: (a) hvis du ønsker at genoprette dataenes nøjagtighed; (b) når vores brug af data er ulovlig, men du ikke ønsker at slette dem; (c) hvis du har brug for at vi beholder data, selvom vi ikke længere har brug for dem, da du har behov for dem for at fastlægge, udøve eller forsvare retskrav; eller (d) du har gjort indsigelse mod vores brug af dine data, men vi skal undersøge, om vi har altovervejende legitime grunde til at bruge dem.

Anmode om overførsel af dine personlige data til dig eller en tredjepart. Vi vil sørge for at du eller en tredjepart, som du har valgt, modtager dine personlige data i et struktureret og almindeligt brugt maskinelt læsbart format. Bemærk, at denne ret kun gælder for automatiseret information, som du indledningsvist gav dit samtykke til, at vi kan bruge eller, hvor vi brugte oplysningerne til at udarbejde en kontrakt med dig.

Tilbagekalde samtykket til enhver tid, hvor vi er afhængige af dit samtykke til behandling af dine personlige data. Dette vil dog ikke påvirke lovligheden af eventuel behandling, der blev udført før du tilbagekaldte dit samtykke. Hvis du tilbagekalder dit samtykke, vil vi ikke være i stand til at levere visse varer eller tjenester til dig. Vi vil rådgive dig om det, hvis det er tilfældet, den dag du tilbagekalder dit samtykke.

Hvis du ønsker at udøve nogen af de rettigheder, der er beskrevet ovenfor, er du velkommen til at kontakte os.

Der kræves normalt ingen gebyr

Du skal ikke betale en afgift for at få adgang til dine personlige data (eller udøve nogen af de andre rettigheder). Men vi kan opkræve et rimeligt gebyr, hvis dit ønske er klart ubegrundet, gentaget eller overdrevet. Alternativt, kan vi nægte at efterkomme din forespørgsel under disse omstændigheder.

Hvad skal vi bruge fra dig

Vi kan være nødt til at anmode om bestemte oplysninger fra dig for at kunne bekræfte din identitet og sikre din ret til at få adgang til dine personlige data (eller til at udøve nogen af dine andre rettigheder). Dette er en sikkerhedsforanstaltning for at sikre, at personlige data ikke videregives til nogen person, der ikke har ret til at modtage dem. Vi kan også kontakte dig for at bede om yderligere information i forbindelse med din anmodning om at fremskynde vores svar.

Svarfrist

Vi forsøger at svare på alle rimelige anmodninger inden for en måned. Nogle gange kan det tage mere end en måned, hvis din anmodning er særdeles kompleks, eller du indsendt flere anmodninger. I så fald vil vi underrette dig og holde dig opdateret.